سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار هدایت به بالای صفحه

« علیٌّ اَوَّلُ النّاسِ اِیماناً : حضرت علی علیه‌السّلام اوّلین کسی است که ایمان آورد. امیر المومنین علی علیه السلام: نماز دژ محکم خداوند رحمان و وسیله راندن شیطان است»
 
درباره ما
موضوعات
آخرین مطالب
دوستان
آمار وبلاگ
 
احکام و استفتائات
چند رسانه ای
پایگاههای مرتبط
صفحات اختصاصی
 

Smiley faceاولین شراره های آتش کین دشمن در کناره غدیر تولد یافت. آن زمان که علی (ع) بر ساقه بازوان پیامبر شکفت، دانه های خشم در خاک دل دشمن، سرباز کرد. پیامبر، شاید سخن تازه ای نگفت، سرّ مکنونی را فاش نکرد و راز سر به مهری را نگشود. آنچه را که به رمز و کنایه در اینجا و آنجا فرموده بود با جامهای شفاف صراحت به گوش تک تک مردمان ریخت، همه مردمان. و این برای دشمن سنگین بود و شکننده. ممکن بود«انت منّی بمنرلة هرون من موسی الا انّه لانبی بعدی» را که همه کس نشنیده بود، به تعبیری دیگرگونه قلب کرد.

 
عید سعید غدیر عید بزرگی است که هر مسلمانی از یاد آن به شوق می آید و دلش از عشق به خدا و اولیائش به وجد آمده و نشاط و شادابی را در بیت خاندان پیامبر جستجو می کند و بر تمسک به ولایت امیرمومنان علی علیه السلام افتخار می نماید لکن باید توجه داشت که این یک روی سکه است و این نوشتار در صدد پرداختن به عمق ماجرا می باشد.


ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: غدیر،تجلی ولایت و امامت

ن : لیلا مهریان
ت : یکشنبه 94/7/26

Smiley faceپیامبر اسلام(ص) در غدیر خم، بر اساس طرحی آسمانی و نقشه‌ای الهی، مهندسی جامع و نگاه عمیق روانشناختی و جامعه‌شناختی، ماجرای ماندگار غدیر را به وجود آورد. در تاریخ اسلام، از آغاز رسالت،‌ پیامبر اکرم(ص) همواره بر ولایت، خلافت و جانشینی پس از خود تأکید داشتند، ‌ولی در روز غدیر به صورت رسمی این مسئله را اعلام و حضرت علی(ع) را جانشین خود قرار دادند. وقوع این اتفاق در پایان عمر مبارک پیامبر(ص)، همراه بودن با حج، خارج بودن از مدینه و مکه، جمع نمودن افراد متفرق، بی امکاناتی در محل اتفاق، ایجاد جایگاه سخنرانی برای پیامبر (ص)، بیان امامت امیرمؤمنان در میان اقوام و گروه‌های مختلف مردم و امر پیامبر(ص) بر نشر آن و دعوت مردم به بیعت با حضرت علی(ع) از نکات روانشناختی و جامعه شناختی غدیر بود که باعث شد، این حادثه با توجه به دسیسه‌ها و دشمنی‌ها، هنوز هم پا بر جا بماند.

 

ادامه مطلب...

ن : لیلا مهریان
ت : یکشنبه 94/7/26
 
دانستنیها
آیا می دانید
وب های مفید
بایگانی وبلاگ
پخش زنده
اوقات شرعی
اخبار روز