سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار هدایت به بالای صفحه

« علیٌّ اَوَّلُ النّاسِ اِیماناً : حضرت علی علیه‌السّلام اوّلین کسی است که ایمان آورد. امیر المومنین علی علیه السلام: نماز دژ محکم خداوند رحمان و وسیله راندن شیطان است»
 
درباره ما
موضوعات
آخرین مطالب
دوستان
آمار وبلاگ
 
احکام و استفتائات
چند رسانه ای
پایگاههای مرتبط
صفحات اختصاصی
 

عید غدیر خم یکی از برزگ ترین اعیاد مسلمانان جهان است. در عید غدیر، در گوشه و کنار شهرهای شیعه نشین، جشن ها و تزیینات عید غدیر را خواهید دید.

عید غدیر خم مصادف با روز 18 ذی‌الحجه است که برای جانشینی "حضرت علی بن ابی طالب" در مقام امامت پس از محمد پیامبر مسلمانان،  توسط مسلمانان شیعه جشن گرفته می‌شود.
به اعتقاد شیعیان، حضرت محمد بعد از خواندن حدیث  "مَن کُنتُ مولاه فَهذا علیّ مولاه ..."، علی (ع) را به عنوان جانشینش برحق خود برای امامت تمامی مسلمانان جهان برگزید. شیعیان جهان، طبق یک سنت دیرینه، عید غدیر خم را در مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی همانند عید فطر، عید قربان و دیگر اعیاد مسلمانان جشن می‌گیرند. شیعیان عید غدیر را بزرگ‌ترین عید مسلمانان می‌دانند که این عید، با نام عیدالله الاکبر نیز شناخته می‌شود.
در کشورمان ایران، بسیاری از خانواده‌های سادات در این عید بزرگ از اقوام و دوستان خود در منازل و تالارهای پذیرایی و یا مساجد و هیئت‌های مذهبی، پذیرایی عیدانه به عمل می‌آورند و محل جشن را با زیباترین تزیینات عید غدیر می‌آرایند.
برای تزیینات عید غدیر، ایده‌های خلاقانه بسیار زیادی را می‌توان ارائه داد؛ از تهیه کیک، شیرینی و بیسکوییت‌های مزین به طرح عید غدیر تا آراستن در و دیوار به نمادهای اسلامی سبزرنگ و پهن‌کردن سفره عید غدیر و برگذاری مراسم دعا و جشن و پایکوبی در چارجوب قوانین اسلامی.

 

 

 

 

 



ن : لیلا مهریان
ت : جمعه 96/5/27
 
دانستنیها
آیا می دانید
وب های مفید
بایگانی وبلاگ
پخش زنده
اوقات شرعی
اخبار روز