سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار هدایت به بالای صفحه

« علیٌّ اَوَّلُ النّاسِ اِیماناً : حضرت علی علیه‌السّلام اوّلین کسی است که ایمان آورد. امیر المومنین علی علیه السلام: نماز دژ محکم خداوند رحمان و وسیله راندن شیطان است»
 
درباره ما
موضوعات
آخرین مطالب
دوستان
آمار وبلاگ
 
احکام و استفتائات
چند رسانه ای
پایگاههای مرتبط
صفحات اختصاصی
 

Smiley faceبرکه در برکه، آواز بلند علوی‌ات طنین‌انداز شد، آسمان‌ها، کوه‌ها، دره‌ها، بیشه‌ها و درختان، تمام‌قد به احترام قامت هاشمی‌ات ایستادند، تاریخ، ثانیه‌های بی‌رمقش را به یاد می‌آورد.آفتاب لحظه‌ای ایستاد، همه دیدند که به احترام تو، لحظه‌ای خورشید روی نتابید تا همه ببینند، نور تو از آفتاب بیشتر است؛ صدای تپش قلب‌ها حتی ریگ‌های بی‌خیال آن بیابان تفتیده را مجبور کرد، سرکی بکشند تا ببینند چه خبر است، برکه، خوشحال از حضور ناب یک عشق، موج، ‌موج، بوسه برای ابر‌ها می‌فرستاد تا ابرها ببارند و عشق خداوند را بوسه‌باران کنند. امروز غدیر، ظهور منجی عشق است که دارد به فراموشی سپرده می‌شود، علی‌منکران دیروز، امروز مهدی را انکار می‌کنند و تازه فهمیده‌اند که اگر مهدی بیاید، اصلاً نمی‌توانند هرکاری دلشان می‌خواهد، انجام دهند، شمشیر از روبسته‌اند و چنان امام زمان را انکار می‌کنند که انگار هیچ امامی نبوده است!

 

هیچ جامعه ای به حیات طیبه خود نمی رسد مگر اینکه یک ولی و رهبر مصلح و الهی و ولایت پذیری مردم آن جامعه از این رهبر در آن باشد. در واقع ولایت روح اسلام است و اسلام بدون  ولایت جسم بدون روح است و اگر ببینیم آموزه های اسلام و ولایت هم باعث حرکت و پویایی اسلام در مجموعه باورها و ارزشهای اسلامی شده است.پویایی جامعه و در نهایت پیشرفت، رشد وتعالی تمدن جامعه امروز در گرو وجود ولایت الهی است که درعید غدیرسنگ بنای این نظام اجتماعی، سیاسی و حکومتی گذاشته شد و بطور شایسته و مطلوب انسانی الهی برگزیده و به بشریت معرفی شد.عید غدیرعید هویت اسلام ناب محمدی در چهره و وصورت ولایت الهی و تجلیگاه طرح امام علی (ع) به عنوان اسوه انسانی و ایمانی است؛غدیر روز استمرار رسالت بر امر خدای تعالی با دست پیامبر اکرم (ص) است این روز ، روز طرح امیرالمومنین (ع) به عنوان اسوه و نمونه انسانی است.حضرت علی(علیه السلام) دراین روز معرفی شد تا حکومت انبیا را استمرار دهد و حدود و قوانین الهی را جاودان کند و چراغ پرفروغ نبوی برای همیشه روشن مانده و در دستان صالح ترین افراد قرار گیرد.ولایت غدیر تداوم نهضت رسول در بعد حکومتی است که انقلاب اسلامی ایران نیز الهام گرفته وبرآیندی از حماسه غدیر و نسخه بی‌بدیل غدیر خم و نمادی از حاکمیت دینی و فرهنگ علوی است .

دنیا همانند دهکده جهانی است که حرکتی را سیر می کند و غایت این حرکت به سوی مقصود هستی می باشد؛ قرآن کریم  کتاب محکمی برای هدایت بشریت است و معلمین این مکتب انبیا و ائمه معصومین(ع) هستند.مسأله غدیر فقط موضوعی تاریخی نیست که انفاقی رخ داده و گذشته باشد بلکه هنوز غدیر مسأله روز است.روزی برای اکمال دین، اتمام نعمت و فصل الختام حجت معبود بی همتای هستی بر انسان به عنوان اشرف مخلوقات .غدیر رسالت پیامبر اکرم(ص) و اکمال دین از این بابت است که حکومت الهی بر پایه امامت مکمل رسالت الهی است.مشکلات امروز بشر، توجه نکردن به درس های غدیر است و اگر جهان دچار سردرگمی جدی و بوجود آمدن فرقه ها و نحله های فکری انحرافی مانند داعش و... است به دلیل عدم تبعیت از درس های غدیر است.شکلات امروز بشر، توجه نکردن به درس های غدیر است و اگر جهان دچار سردرگمی جدی و بوجود آمدن فرقه ها و نحله های فکری انحرافی مانند داعش و... است به دلیل عدم تبعیت از درس های غدیر است.
یکی از آن معارف بلندی که مغفول مانده در حالی که اگر به آن توجه میشد مثل بقیه معارف وضعیت امامت در جامعه ما و در اسلام مانند الان نبود مسئله غدیر است..گرچه «غدیر» در ظاهر یک گودال آب در منطقه جحفه است اما در واقع اقیانوس عظیمی است که جهانیان را تا قیامت و رستاخیز سیراب می کند؛غدیر روز کامل شدن دین و تمام شدن نعمت و برکه ای همیشه جاری است که گستره آن از صبح هستی تا صبح قیامت است و روز بیان حقایق و امتحان بزرگ الهی است.لذاغدیر تنها یک مساله تاریخی نیست بلکه نشانه‌ای از جامعیت و آینده نگری دین اسلام داردبی‌توجهی  وانکار این واقعه بزرگ، یعنی انحراف دین از مسیر حقیقی خود؛یعنی گرفتاری جامعه اسلامی به تفرقه واختلاف .نتیجه دوری از فلسفه غدیر و ولایت یعنی همین‌که افراد مظلوم وبی گناه را سر می‌برند، خانه‌ها را خراب و مساجد را منفجر می‌کنند و بعد هم الله‌اکبر می‌گویند.
 باید اذعان کرد که تاریخ بار دیگر بعد از 1400 سال تکرار شد و آمریکا و اسرائیل به عنوان قاسطین، منافقین و گروه‌های ضدانقلاب به عنوان مارقین و عوامل فتنه و سران خائن فتنه 88 امروز به عنوان ناکثین پیمان‌شکنان جمل که روزگاری در کنار امام راحل و رهبری و اعلام تبعیت از ولایت فقیه می‌کردند، خیانت بزرگی نسبت به نظام و امام(ره) و رهبری مرتکب شدند که این خیانت با آب زمزم هم پاک شدنی نیست.
 امروز جریان داعش که توسط استکبار جهانی برای مقابله با اسلام و به منظور تامین امنیت اسرائیل بوجود آمده؛به سبب انحراف از غدیر میباشد، باید دانست که حرکت بر خلاف علی(ع) و غدیر داعش می پروراند؛با وجود تمام فشارهای بزرگانی همچون حجر بن عدی ها حرکت غدیر را حفظ کردند، لذا بر ما نیز واجب ولازمست تا  با قلم و زبان ولایت  را یاری و همواره به رسالت روشنگری بپردازیم، راه غدیر نباید فراموش شود چون راه اصالت های اسلام است.ما وظیفه داریم در مقابل تمام حرکت هایی که دشمنان اسلام انجام می دهند جهاد کنیم؛ چون جریان غدیر خم، یک جریان مقطعی و تاریخی نیست و با این دید نباید به این مساله نگاه کرد؛ بلکه غدیر یک مکتب است و همیشه باید زنده و پویا باشد.

واقعه غدیر یک مکتب پویا در جهان است. باید فرهنگ غدیر در جامعه تجزیه و تحلیل شود و اینکه چرا اقلیت در پی معرفی غدیر و اکثریت در پی کتمان و پنهان نگه داشتن این واقعه هستند. برای درک بیشتر غدیر باید از جریان عاشورا و کربلا گذر کرد، اگر پیام غدیر مورد توجه مردم قرار می گرفت، حضرت علی(علیه السلام) 25 سال خانه نشین نمی شدند و امام حسین(علیه السلام) به شهادت نمی رسید. غدیر حکم جهانی دارد و شامل حال تمام انسان ها می شود. غدیر بزرگ ترین محور وحدت جهان اسلام است باید فریاد غدیر که فریاد بیداری اسلامی و نفی انحراف و تحریف است، به گوش جهانیان برسددوران غیبت، فرصتی برای خودسازی است، نه خودبازی که اگر همة هستی‌مان را ببازیم، دیگر هیچ نداریم؛ دوران غیبت فرصتی برای بازیابی هویت گمشده است غدیر هر روز تکرار می‌شود و ندای هر که را من مولای اویم، بارها در گوش جانمان طنین می‌اندازدفلسفه پیام غدیر نیاز دیروز، امروز و فردای جامعه بشری اسلامی است.غدیر، همین جا است، همین نقطة نورانی فکر تو، غدیر، همین امروز است.امروز دشمنان مسلمانان را به اسم اسلام و دین به جان هم می‌اندازند که همه مسلمین در سراسر جهان باید نسبت به این توطئه‌ها آشنا باشند و با وحدت و همدلی‌شان نقشه‌های آنان را خنثی کنند.
منبع : http://ebrahimmahmoodzadeh.blogfa.com



:: برچسب‌ها: امیرالمومنین (ع) معیار زندگی و محور وحدت
ن : لیلا مهریان
ت : چهارشنبه 94/7/1
 
دانستنیها
آیا می دانید
وب های مفید
بایگانی وبلاگ
پخش زنده
اوقات شرعی
اخبار روز